Tuesday, October 14, 2008

Keindahan Masa Lalu


Sungguh indah detik masa itu..

Tika itu..

Bunyi rintik-rintik hujan

Yang menghentam atap rumahku

Kilat diluar sabung-menyabung

Sungguh masyuk membelah bumi

Sungguh indah kenangan lalu

Tika aku di bawah ketiak ibu

Ibu memujuk dan mententeramkan aku

Indahnya waktu itu..

Tika ayah mengucupi dahiku

Mengucapkan kata-kata azimat

Buat bekalanku..

Aku terpesona...

Aku terkesima…

Payung kasih mereka menaungi hidupku

Kini..

Aku mendapat kasih baru

Suatu sinar yang muncul di pagi itu

Aku mabuk kasihnya

Aku lalai dengan cintanya

Kasih lalu sudah tiada nilainya

Kasih ibu..

Sayang ayah..

Hilang entah ke mana

Tercampak begitu saja..

Namun.. Keindahan cintaku tak kekal lama..

Pudar dijurus hujan

Lekang diterik mentari

Kasihnya itu palsu semata

Aku tersadung lalu tersungkur

Dan berdarah…

Tiba-tiba..

Sepasang tangan dihulur

Menarikku bangun

Dan mengubati lukaku..

Saat itu aku terkenang kembali..

Kucupan ayah..

Pelukan ibu..

Kata-kata semangat..

Segala-galanya..

Keindahahan masa lalu…

1 comment:

Anonymous said...

wa,,,,lea,,lolipop sedey,,,,,