Friday, October 24, 2008

Tak tahu..

Dalam melalui suatu jalan yang lurus aku masih tidak mampu untuk membuat keputusan sama ada untuk terus melangkah dan menghadapi segala yang bakal mendatang atau aku terpaksa mengundur kembali ke belakang.

Melalui semula jalan-jalan yang pernah aku lalui bukan suatu janji bahawa jalan-jalan dan liku-liku itu telah aku ketahui.  Malah rasa pedih, perit itu pasti kembali lagi.

Orang yang jatuh buat kali kedua ditempat yang sama merupakan orang yang tidak pernah belajar dari kesalahan.  Namun, bagaimana sekiranya jatuh ditempat yang lain namun rasanya tetap sama?

Perit rasanya bila keinginan hati untuk terus lupa namun ia sering menjelma.  Di dalam jaga di dalam lena.  Mengapa ia hadir kembali tatkala aku ingin bangkit semula dari kenangan lama dan ingin membina kembali sisa-sisa semangat yang ada.

Telah ku halau masih menjelma.  Ingin kucapai tak sampai pula.  Ada ibarat tiada.  Bila menghilang kerap kau datang.

Kenapa ini semua harus berlaku.  Apakah ini semua?!!

No comments: