Thursday, October 30, 2008

Pesanan dari Papa

Pesan papaku disuatu hari
"Kamu kini sudah besar,tidak boleh manja-maja lagi"
Sambil tangannya mengusap dipipi

Pesan papaku lagi
"Kamu kini sudah dewasa, pandai-pandailah kamu menjaga diri"
Wajah papa ku pandang sepi

Papaku berpesan lagi
"Wahai anakku, hari ini kau kan pergi, jangan lupakan papa disini"
Kata papa dengan sedih sekali

Siang malam silih berganti
Aku kini betah sendiri
Mampu berpijak dikaki sendiri
Tidak perlu lagi papa disisi

Aku kini hidup sendiri
"Tidak ingin dipesan lagi"
Kata aku disuatu pagi
Buat pesanan papa sendiri

Papaku terkedu terdiam diri
Mendengar pesan anak sendiri
Sejak itu papa tidak berpesan lagi
Aku hidup sesuka hati
Dalam dunia alpaku sendiri

Suatu pagi aku terjaga sendiri
Terasa kosong sunyi dan sepi
Pesanan papa tiada lagi
Sudah puas aku mencari
Namun tetap tiada ku temui
Rupa-rupanya papa sudah tiada lagi
Tinggallah aku kini sendiri
Tanpa pesanan dari papaku lagi

No comments: