Friday, October 24, 2008

Kisah dari seorang kawan.. part 2

Ingat lagi tak bila kita buat mesyuarat penyelarasan JKM buat kali pertama? Sebenarnya kan, orang nervous sangat waktu tu. Bukan ape, orang takut tak dapat bekerjasama dengan baik dengan kawan-kawan semua. Tapi alhamdulillah. Orang rasa kita semua berjaya bekerjasama dengan baik. Kalau ada salah dan silap korang semua tak segan-segan tegur orang. Orang appreciate sangat tau. Tapi benda yang paling best skali bila kita mula guna short form dalam meeting. SUA.. TP(A).. TP(P).. TP(Palap).. BPMM.. wahaha.. kalau boleh semuanya pun nak jadi short form.. sampaikan ke nama pengetua pun kita jadikan short form.. wahaha.. SBK.. rasanya skrang ni dh ramai yang mula tau SBK tu ape.. hmm..

Klaka giler bila orang teringat macam ma
na muka SBK yang kononnya nak join meeting kita waktu tu.. satu apa pun dia tak leh nak menyampuk.. mana tidaknya.. TP(A) tu ape.. ? BPMM tu ape? Tak tau semua key words tu mana mungkin leh nak menyampuk.. huhu.. suka giler kita kan waktu tu.. terkena jugak SBK time tu..

Korang tau tak.. waktu Tn Ilias bagi orang jadi pengarah untuk Sapientra.. orang rasa takut sangat.. yelah.. orang mana ada experience nak wat program yang besar mcm tu.. tp berkat sokongan dan tunjuk ajar korang semua akhirnya
orang berjaya jugak slesaikan hampir separuh prosedur utk program tu.. tp itulah kan.. cabarang dan dugaan memang silih berganti dalam hidup manusia.. Tiba-tiba Tuan Ismadi bg tau orang yang SBK tak nak nama program tu Sapientra.. Marah orang datang tiba-tiba.. mana tidaknya.. ajk yang lain semuanya dah jalankan tugas masing2.. tiba-tiba program terpaksa dibatalkan.. korang bukan tak tahu prosedur UTM.. once tukar nama program bermakna kelulusan juga batal.. wang peruntukan tu tak boleh dipindah milik ke program2 yang lain.


Demi mengenangkan perit jerih kengkawan semua.. orang cuba buat kertas kerja baru.. nama program kali ini pula adalah EGNA.. Orang ingat lagi macam mana keadaan waktu kita buat meeting untuk cipta nama baru utk program kita.. klaka.. macam2 nama yang keluar.. dan akhirnya timbullah EGNA.. sebenarnya orang terharu sangat bila semua ajk still bg sokongan yang penuh pada org untuk teruskan program tu.. Tapi.. rupa2nya.. panas yang kita sangka hingga ke petang rupanya hujan ditengah hari.. Hancur luluh hati orang waktu tu bila SBK bagi tahu melalui Tn Ismadi kata EGNA terpaksa dibatalkan.. Sekali lagi? Ya Allah!! Hanya tuhan yang tahu apa yang orang rasa waktu tu.. Yang betul2 buat orang rasa tercabar adalah program tu cuma beberapa hari lagi.. Mujur juga cara Tn Ismadi bagi tau orang tu dengan penuh diplomasi.. Atleast, orang masih leh terima lagi berita yang disampaikan..


Ingat lagi betapa keruhnya wajah2 ajk bila diberitahu akan berita itu.. Ingat lagi betapa marahnya kita semua pada waktu itu.. Ingat lagi macam mana bihah marah pada SBK.. ”Orang dah agak dah.. Memang muka penipu!!”.. Klaka pulak rasa.. dalam marah2.. ayat bihah buat semua orang ketawa..

Malam itu SBK kita minta untuk kita berbincang untuk putuskan samada untuk batalkan atau teruskan.. Katanya lagi.. TNC tak suka chinease food.. tp suka BBQ kambing.. huh!.. yelah tu.. malam tu jugak kita semua naikkan banner program.. wahaha.. mesti ternganga SBK pg esoknya tengok banner program dh naik.. mesti dia marah giller coz kita wat tak tau je dengan arahan dia malam td.. hehe.. ingat lagi bagaimana bersatunya kita semua pada waktu tu.. bangga rasanya waktu tu coz ada kawan2 macam korang semua.. bangga beb!!

Lepas tu orang lagi macam mana Ndia dengan Gie bersusah payah pergi berjumpa dengan TNC untuk jemput dia datang EGNA.. huhu.. pecah satu rahsia waktu tu.. rupa2nya SBK tak tau chinease food tu apa.. wahaha.. tambah plak bila TNC ckp dia suka je chinease food n tak mintak pun BBQ kambing.. wahuwahuwa.. kantoi SBK kat situ.. huhu.. korang ingat lagi waktu tu?

No comments: